سرخط خبرها

وزیر آموزش و پرورش در مشهد: دانشجو معلم‌ها همچنان تدریس خواهند کرد | گزارشی از کلاس‌های خالی نداریم+ فیلم

  • کد خبر: ۱۹۷۶۹۲
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
وزیر آموزش و پرورش در مشهد: دانشجو معلم‌ها همچنان تدریس خواهند کرد | گزارشی از کلاس‌های خالی نداریم+ فیلم
وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلم های در حال تدریس، همچنان فعال خواهند بود و در مورد کلاس درس، کمبود معلم نداریم.

رضا مراد صحرایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در حاشیه مراسم افتتاح هنرستان هادوی ناحیه ۷ مشهد با اشاره به وضعیت تامین معلم گفت: طبق گزارش هایی که دارم، اکنون کلاس خالی نداریم.

وی ادامه داد: ساختار وزارت آموزش و پرورش به گونه ای است که همه ارکان آن، معلم هستند و خیلی وقت ها پیش می آید بنا به دلایلی معلم در کلاس نباشد و باید بلافاصله جایگزین آن را بگماریم.

مراد صحرایی افزود: به طور مثال، برخی بانوان بنا به شرایطی در کلاس حاضر نمی شوند و این در جامعه یک میلیونی معلمان امری طبیعی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همکاری دانشجو معلمان عنوان کرد: یکی از راهکارهای ما برای تامین معلم، دانشجویان هستند و بنده اعلام کردم کسانی که در حال تدریس هستند باید کار خود را ادامه دهند.

وی متذکر شد: با این حال، تنها در صورتیکه معلمان تازه جذب شده به مدارس وارد شوند یا خود دانشجو بخواهد به دانشگاه بازگردد، مانعی برای پایان همکاری شان نیست.

تشکیل جلسه ستاد راهبردی سند تحول بنیادین پس از ۱۲ سال

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از گفتگوی خود با رسانه های حاضر در مراسم توضیح داد: خوشبختانه به کوشش دولت محترم و پس از ۱۲ سال، جلسه ستاد راهبردی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ریاست معاون اول ریاست جمهوری برگزار و پروژه ملی مهارت دانش آموزان بررسی شد.

مراد صحرایی ادامه داد: براساس این پروژه، هر دانش آموز باید در پایان هر ۳ سال از تحصیل خویش، یک مهارت مرتبط با تحصیلات را فرا گیرد که تاکید اصلی، شاگردان مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم ما هستند.

وی تصریح کرد: همچنین، در پیش نویس این پروژه تکالیفی برای وزارتخانه های کار، علوم، صمت، کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان صدا و سیما در نظر گرفته شده است تا موضوع فعال کردن زیرساخت های کشور به نفع شکوفایی مدارس پیگیری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->